راهنمای خرید

راهنمای خرید آچار پانچ شبکه

برای اتصال و در نهایت استفاده از انواع تجهیزات پسیو شبکه، باید از ابزارآلات مختلفی استفاده کنیم. این ابزارآلات شبکه نام‌ها و کاربردهای متنوعی دارن که یکی از اون‌ها آچار پانچ نام داره. از آچار پانچ برای پانچ کردن کابل‌های شبکه‌ی داخل کیستون استفاده میشه. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید آچار پانچ رو بهتون آموزش بدیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

راهنمای خرید آچار پانچ شبکه

برای خرید آچار پانچ شبکه، باید نیازتون و تجهیزاتی که دارین رو بررسی کنین. یکی از ابزار کار پسیو در شبکه و مخابرات آچار پانچ یا کروز نام داره. در یک سر اون تیغه‌ای شبیه قیچی برای پانچ کردن رشته‌های سیم در ترمینال مخابراتی یا کیستون شبکه قرار داره و در بعضی مدل‌ها، در سر دیگه یک قلاب برای بیرون کشیدن رشته سیم از درون کیستون شبکه یا شانه ترمینال تعبیه شده. از بهترین تولید کننده تجهیزات پسیو که این ابزار رو تولید می‌کنند می‌تونیم به کرون و پروسکیت اشاره کنیم.

آچار پانچ شبکه چیست ؟

همون‌طور که در بالا اشاره کردیم، آچار پانچ برای پانچ کردن کابل‌های متصل به کیستون به کار میره. با استفاده از اون می‌تونیم اتصال انواع کابل شبکه رو به کیستون شبکه ممکن کنیم.

آچار پانچ شبکه

تفاوت آچار پانچ شبکه و آچار سوکت زن

خب، تا اینجای کار که با آچار پانچ و کاربردش آشنا شدین. خیلی‌ها ممکنه آچار پانچ رو با آچار سوکت زن اشتباه بگیرن؛ به همین علت می‌خواییم توضیحی راجع به آچار سوکت زن بدیم.
برای سوکت زدن کابل شبکه و تولید پچ کورد (به صورت دستی و نه تولید در کارخانه) نیاز به ابزارهای مخصوصی مثل آچار سوکت زن داریم.

تفاوت آچار پانچ و آچار سوکت زن

آچار سوکت زن چیست ؟

آچار سوکت زن همون‌طور که از اسمش هم پیداست برای سوکت زدن کابل شبکه استفاده میشه. سوکت شبکه یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای ارتباط کابل شبکه با دیگر تجهیزات شبکه است. با استفاده از این آچار سیم‌های زوج به هم تابیده‌ی کابل رو لخت کرده و با توجه به نوع سوکت، این تجهیزات رو به هم متصل می‌کنن.

آچار سوکت زن

حرف آخر

درسته که تجهیزات شبکه امروزه ارزش زیادی برای ما دارن، اما کاربرها بدون استفاده از ابزارآلات مخصوص نمی‌تونن از این تجهیزات استفاده کنن. در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل راهنمای خرید آچار پانچ رو بهتون توضیح بدیم تا بهترین خرید رو داشته باشید. امیدوارم لذت برده باشید. در صورتی که سوالی براتون پیش اومد، می‌تونین کامنت بذارین تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول

آچار پانچ شبکه چیه؟

از این آچار برای پانچ کردن کابل‌های شبکه و اتصال اون به کیستون‌ها استفاده میشه.

بدون آچار پانچ میشه کابل رو به کیستون متصل کرد؟

شاید این کار امکان‌پذیر باشه اما به درست بودن اتصالات و درست کار کردن کابل اطمینانی نیست.

آچار سوکت زن چیه؟

این آچار برای لخت کردن سیم‌های داخل کابل‌ها استفاده میشه تا بتونیم کابل‌ها رو برای اتصال به تجهیزات دیگه به سوکت متصل کنیم.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x