معرفی و بررسی

کابل شبکه مناسب برای بازی GAME

برای یک گیمر حرفه‌ای، انتخاب کابل مناسب برای بازی، تصمیمی حیاتی و حساس محسوب میشه. اتصال پرسرعتی که مداوم بوده و اختلال نداشته باشه، از ضروریات پیروز شدن بر رقبا در یک بازی کامپیوتریه. به همین دلیل گیمرها همیشه به جای اتصال بی سیم WIFI، از کابل لن برای بازی و اتصال به اینترنت استفاده می‌کنن. اما انواع کابل شبکه با تنوعی گسترده در بازار وجود داره که هر کدوم برای نیاز خاصی، کاربرد دارن.حالا سوال اینجاست که کابل گیمینگ کدوم کابل هست؟ در این مقاله قصد داریم در این مورد توضیح بدیم و بگیم که یک کابل مناسب بازی چه مشخصاتی باید داشته باشه. با ما همراه باشید.

کابل شبکه گیمینگ چه مشخصاتی دارد؟

در مقاله کابل شبکه چیست گفتیم که این عضو از تجهیزات پسیو شبکه برای انتقال دیتا بین دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه کاربرد داره و تولید کابل شبکه در انواع مختلف کتگوری، روکش و جنس مغزی انجام میشه تا هر کدام برای نیاز شبکه به خصوصی پاسخگو باشن. به عنوان مثال برای شبکه‌ای که کابل کشی اون در محیط بیرون هست، کابل شبکه با روکش PE یا همان پلی اتیلن تولید میشه تا کابل در برابر عوامل محیطی مقاومت لازم رو داشته باشه. در صورتی که برای کابل‌های مورد استفاده در محیط داخلی نیاز به استفاده از این روکش نیازی نیست.

اما برای انتخاب کابل شبکه گیمینگ، کدام ویژگی‌های کابل شبکه رو باید مدنظر قرار بدیم؟

اهمیت کتگوری یا سرعت انتقال داده در کابل گیمینگ

اصلی‌ترین عامل در انتخاب کابل گیمینگ مربوط به کتگوری و سرعت انتقال داده کابل شبکه هست. همان‌طور که می‌دونین، انواع کتگوری کابل شبکه با واحد CAT نمایش داده میشن و از CAT3 تا CAT8 به ترتیب کم‌ترین و بیش‌ترین سرعت انتقال داده رو ارائه میدن. پرکاربردترین کتگوری کابل در بازار امروز، کابل CAT6 هست که حداکثر سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه در صد متر فاصله رو ارائه میده.

در انتخاب کابل برای بازی، از کتگوری‌های کابل CAT6، CAT6A و CAT7 استفاده میشه که بستگی به مسافت کابل‌کشی و سرعت مدنظر شما از کابل داره. توجه داشته باشید که در حالت نرمال و مصرف شخصی کابل CAT6 برای بازی پاسخگو هست و نیازی به خرید رده‌های بالاتر کابل وجود نداره.

مشخصات کابل شبکه گیمینگ

مغزی کابل شبکه گیمینگ باید از چه جنسی باشه؟

عامل دوم و مهم در انتخاب کابل بازی، جنس مغزی کابله. چون جنس مغزی کابل و پچ کورد شبکه مستقیما در سرعت انتقال دیتا تاثیرگذاره. مغزی انواع کابل شبکه عمدتا در سه استاندارد مختلف تولید میشه:

  • کابل تمام مس CCC
  • کابل مغزی آلومینیوم با روکش مس CCA
  • کابل مغزی فولاد با روکش مس CCS

برای کابل گیمینگ توصیه میشه کابل تمام مس رو انتخاب کنید که بیش‌ترین سرعت انتقال داده رو ارائه میده. هرچند انتخاب انواع کابل CCA و CCS هم مشکلی در تجربه گیمینگ به وجود نمیاره اما بهترین انتخاب کابل برای بازی، کابل CCC یا همان تمام مس هست.

کابل UTP یا SFTP؟

تفاوت کابل شبکه UTP و SFTP به وجود فویل و شیلد در ساختار کابل مربوط میشه. به عبارتی دقیق‌تر کابل SFTP در دور زوج سیم‌ها لایه‌های حفاظتی به صورت فویل و شیلد داره که باعث میشه از بروز تداخل‌های الکتورمغناطیسی در انتقال سیگنال جلوگیری بشه در صورتی که کابل UTP این لایه‌های محافظتی رو نداره.

کابل مناسب برای بازی، اگر که قراره در محیطی با تجهیزات زیاد استفاده بشه باید از نوع SFTP انتخاب بشه چون احتمال بروز تداخل در چنین محیطی بالاست و کابل باید توان خنثی کردن این تداخل‌ها رو داشته باشه تا باعث افت کیفیت اتصال نشن.

بنابراین دقت کنید که محصولی به اسم کابل شبکه گیمینگ به صورت اختصاصی نداریم، کابل استانداردی که تمام مس بوده و حداقل کتگوری CAT6 رو داشته باشه، بهترین انتخاب برای بازی هست.
انتخاب کابل مناسب برای بازی

خلاصه

گفتیم برای انتخاب کابل مناسب گیمینگ به چه ویژگی‌هایی از کابل باید دقت کنید. توصیه مجله ایران پچ کورد کابلی از کتگوری CAT6 با جنس مغزی تمام مس و دسته SFTP هست که بهترین کیفیت و سرعت اتصال رو فراهم می‌کنه. کابل HDMI، کابل DVR و کابل DISPLAYPORT کابل‌هایی هستن که برای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرن. امیدواریم مطالب گفته شده براتون مفید باشه. اگر همچنان سوالی در مورد کابل مناسب بازی دارین، در قسمت نظرات مطرح کنید که در اسرع وقت پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم.

سوالات متداول

بهترین کابل برای بازی کدوم کابله؟

کابل displayport به دلیل پهنای باند بالاتر و پشتیبانی از G-Sync و FreeSync بهترین انتخاب برای بازی‌های کامپیوتری هست.

آیا کابل cat6a برای بازی مناسب هست؟

در مقایسه با اتصال وای فای، استفاده از کابل لن cat6 از انواع تداخل‌های مغناطیسی جلوگیری کرده و اتصالی روان و مطمئن در اختیارتون میزاره.

برای گیمینگ کابل cat6 بهتره یا کابل cat6a؟

تفاوت این دو کتگوری از کابل، به حداکثر سرعت انتقال دیتا در مسافتی تعیین شده مربوط میشه. کابل cat6a می‌تونه سرعت 10 گیگا بایت رو تا 100 متر پشتیبانی کنه در صورتی که کابل cat6 این سرعت رو نهایت تا 35 متر داره. پس اگه کابل رو برای متراژهای بالا نیاز ندارین، فرقی بین دو کابل براتون وجود نداره.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x